Ridpass - 5:e februari




Jag och mamma va alltså ute och red i det härliga vädret! Red uppåt (bilden), just för att solen ligger på där :)
Tobbe va jättepigg och verkade tyckta det va superkul att få springa med Exando!
Iaf, så gick det inte och fatta högergalopp ur skritten i början. Han bara sköt ut bakdelen till höger och utifrån det bytte han till vänstergalopp. Så jag fick flytta bakdelen och hel honom (inte så lätt som det låter) till vänster och sedan fatta, och då gick det bra :)
Vi red in på en jättefin väg som är perfekt att galoppera på! Ingen trafik eller så :) Tobbe drog och fick damp och gjorde sina "tobbe-skutt" rätt upp i luften! haha, han gjorde tre-fyra stycken innan jag fick tag på tyglarna och kunde sakta av! :p Det är faktist lite kul, men någon gång kommer jag säkert ramla av och då lär det inte bli så kul.. :p
Sen tog vi en lugnare och mer samlad galopp, där han inte fick dra iväg eller göra några såna skutt och det kändes bra :)




Efter ridningen, tvättade vi Tobbe eftersom jag ska klippa honom nu. Han va verkligen lortig, så maskinen skulle nog inte mått så bra om jag klippt honom innan duschen .. :p

Kommentarer
Postat av: Sofia

sv: tack så jätte mycket :D

2011-02-05 @ 18:06:05
URL: http://sofiacamming.blogg.se/
Postat av: ANNA NORDBECK

SV; precis!

jadå, det är bra. själv? :)

2011-02-05 @ 18:38:21
URL: http://eliani.blogg.se/
Postat av: Jennifer

SVAR: Tack detsamma! :)

2011-02-05 @ 18:38:59
URL: http://jenniferalderfalk.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0