Stallet och "sadelkammaren"

Tänkte visa er lite mer hur stallet ser hur och hur "sadelkammaren" ser ut! :)
Enjoy.



Stallet är alltså byggt ut från ett stort skjul. Innan hade vi bara en massa saker där, tror jag. Jag kommer inte ihåg så mycket från det, stallet byggdes sommaren 2004 (tror jag).






Till höger om stallet ser ni lite av spånskjulet:





Bakom transporten, förvarar vi höet:





Såhär ser det alltså ut när man kommer in i stallet
Exandos box till vänster (3x4m) och Tobbes till höger (3x3m)



Exandos box. Där är det också plats för att ställa upp en häst,
om man tex ska göra iårdning. Dock brukar jag göra det i boxen,
men det är ju super om man ska klippa eller sko dem!




Tobbes box.
Även här finns det plats för att ställa upp en häst.



Brevid Tobbes box, har vi ett litet utrymme för bl.a en tank, som vi
tar vatten genom från en å, då det inte är is på såklart ;)
Vi har också mockspadar, sopkvastar m.m.





Bakdörren ut till hagen.



Sett från bakdörren:





Dyngstan :p






Såhär ser huset ut. Ganska stort, stor källare då det var verkstad här
förut :P
Det jag ringat in är "sadelkammaren".





Såhär ser det ut inne, ganska rörigt. Behöver verkligen städa där!





Täcken, schabrak m.m
Exando har fått ett vintertäcke! Det blå gula.



Såhär ser Tobbes Fleecetäcke ut, som vi köpte för ett tag sedan.



Sadelhängare m.m.
En hemmagjord täckeshängare! ;)








Sådär! Nu vet ni hur jag har det! ;)

Kommentarer
Postat av: MADDES

vad fint det var

2011-02-21 @ 12:51:19
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Sofie

mysigt! skulle oxå vilja ha stall hemma :(

2011-02-21 @ 23:02:59
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0