En olycka som slutade lyckligt (förhoppningsvis)

Som jag skrev i förra inlägget så rymde hästarna förut. Och denna gång drog de iväg.

Mormor ringde runt halv sju kanske, och sa att hästarna har rymt och att en bil kört ner i diket (snökanten). Med den informationen skyndar jag och mamma ner (drygt 4 km de sprungit), med sadel, träns, hjälm, några reflexer och godis i bilen. Väl där, ser vi en bil som bogserar en annan ur diket och längre fram står mormor. Vi frågar henne vart hästarna är och hon säger att de fortsatt och att någon kört på Tobbe.
Aldrig har jag varit så rädd. Jag bara skakade och hoppades att jag inte skulle hitta honom blödande i ett dike. Vi åkte en bit, men såg inga hästar. Så vi vände och då kom de springandes efter vägen! Men jag fick inte fram hinken, så de sprang förbi. Men som tur stannade de längre fram och vi fick tag på dem.
Som ni kanske förstår, så va det inget fel på Tobbe. Han haltade inte och vi såg inte att det blödde eller att han hade något sår (han hade ju täcke, men det syntes inget på det heller).
Så vi sadlade och tränsade Exando coh så red jag hem honom och hade Tobbe brevid. Men efter halva vägen ungefär (ca 5 km hem) kom mamma och hämtade Tobbe med transporten.

Så nu, imorgon ska jag göra en egen hage åt Tobbe. Och sätta en tråd jättehögt, en mellantråd och så en tråd längre ned. Sen märker vi att han bara spränger när han har täcke på, så han får helt enkelt stå utan täcke. Han ör ju inte direkt nyklippt så fryser gör han ju iaf inte. Får hoppas att det inte snöar imorgon.



Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Tror du att du lyckas behålla alla besökare då? :P

2011-01-07 @ 07:35:42
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Usrh :(

Våra hästar rymde igår... :(

2011-01-07 @ 11:19:52
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0