Hästar på rymmen

Som sagt så har det blivit kallare nu, det har ju legat på nollan ett tag. Och det har gjort Tobbe ännu piggare. Så för några minuter sedan såg vi att hästarna sprang ner för vägen i full galopp. Och efter det som hände sist de va på rymmen, så sprang jag fortare än någonsin ut efter dom. Mamma kom efter med bilen, och som tur var, fortsatte de inte efter storvägen, utan in mellan två hus och där stod de. Puuh! Tur var det också att jag inte glömde sätta på grimmorna. Så jag kunde ta Exando och Tobbe "gick" efter.
Han är verkligen helt galen nu. Syns på rörelserna, i ögonen, i allt, att han har så jäkla mycket energi. Ändå så har jag ridit hårt de senaste dagarna, vi har tre ståltrådar och de har alltid mat. Men lika f*rbannat har han sprängt alla trådar. Suck.
Nu står de inne och får nog inte komma ut än. Vi har slut på isolatorer, men vi får ta ur den andra hagen. Planen är att sätta trådar upp till ansikts-höjd och försöka få ström på någon av trådarna iaf.
Mamma har ont i ryggen och kan förmodligen inte rida, men jag får gå ut på en rejäl tur med Tobbe. Klättra i bergen kanske? Full galopp i jättemycket snö och branta backar?!?! Fast jag tror inte det hjälper..



Har någon några tips på hur man annars kan stänga in honom, låt mig få höra! Öppen och tackar för precis ALLT!


Kommentarer
Postat av: Julia

Nu när det är snö så har inte hästarna någon jord under hovarna och reagerar då inte på eltråden. tyvärr kan jag inte hjälpa dig...

2011-01-29 @ 11:21:40
URL: http://thilia.webblogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0