Att träna på

Jag har tittat på filmerna från tävlingen flera gånger och jag tycker faktist att det ser hyfsat bra ut. Det är bara någon
enstaka gång jag backar in honom i hindrena istället för att driva på. Men rytmen och tempot är mycket bättre och
höjden känns som det minsta problemet just nu.

Dock måste jag fortsätta jobba bort det där extra galoppsprånget, samt få honom att blir rakare och inte dra så mycket
åt vänster. Men det är förhoppningsvis ganska enkelt att rätta till med hjälp av bommar snett upp mot hindret som
hjälper till att rama in honom, samt att jag måste vara mycket stadigare på vänstersidan. Jag måste också sluta dra i
högertygeln när han flyter ut mot vänster. För då blir halsen böjd plus att innertygeln i galopp betyder bryta av.

I L:Bn gjorde jag en dålig sväng upp mot hinder nummer fem som var vattenmattan. Det gjorde att vi kom lite nära
så jag måste också vara mer noga med just vägarna.


Här är iaf filmerna, först L:B och sedan L:B+5.






Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Tycker att du hittar ett bra flyt i första klassen, bra grundtempo och faktiskt inte så tokig ridning alls. Den tycker jag du ska vara mycket nöjd med!



I LB+5 hittar du inte riktigt till samma ridning. Tänk på att behålla rytmen och sitta kvar lite till så kommer din ponny ställa upp för dig även här. Stoppen kommer när du lutar dig frammåt och blir lite "jagande". Vågar du bara sitta upprätt och behålla tryck i galoppen kommer ponnyn hoppa kalasfint!



Tycker du har en trevlig ponny och rider bra! Med mer rutin och finputsning kommer det där bli bra. Träna mera behöver vi alla, så det är inget som är just specifikt för dig! I övrigt väldigt trevliga rundor :)

2011-07-13 @ 16:52:58
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

SV; Det är svårt att bryta gamla vanor men jag är helt övertygad om att du fixar det framöver!

2011-07-13 @ 21:41:56
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: ElinT

Sjukt fin blogg:)<3



Skulle du vilja gästblogga på min blogg? Isf är det bara att skicka ett mail till mig med lite bilder också:) Skulle vara jätte kul för jag behöver verkligen gästbloggare nu:) Kram

2011-07-13 @ 21:45:00
URL: http://elintaalasen.blogg.se/
Postat av: alicia

gud va fint det ser ut! det var synd med dom 2 vagringarna i andra klassen. men det fixar ni säkert nästa gång :)

2011-07-13 @ 22:36:41
URL: http://aliciaclerkefors.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0