Hopptränat

Tränade på grus idag eftersom gräsbanan var alldeles för blöt.

Vi hoppade en del lägre hinder till en början. Red mellan två sockerbits-hinder och sen gjorde lite lugna omhoppningsvägar.
Det kändes lite halvt. Väldigt lågt alltså så helt okej ändå. Men jag tyckte att jag red slarvigt och koncentrerade mig
inte så bra direkt..

Sen avslutade vi med att hoppa en bana ca 105 cm. Då fick vi bättre flyt, samt att jag fick hålla en liten pinne mellan
tummarna för att få stadigare händer och inte ställa honom hit och dit. Det funkade hyfsat bra, dock har jag mina dåliga
vanor, som att trycka på eller korta upp innan jag sett avståndet, istället för att bara vänta i samma takt. Jag bestämmer mig också lite för sent. Så det har jag fått "läxa" att träna på! ;)

Men det går framåt och vi har i helhet fått mycket bättre flyt och jag vågar släppa på framåt mer :)



Film finns, lägger antagligen upp den imorgon :)

Kommentarer
Postat av: Tuva

Åhh vad kul, vill verkligen hoppa! :/

Tycker det är askul ;P



JAAA FIIIILM!!!

2011-07-26 @ 23:25:41
URL: http://tuvat.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0