Någon som vet bättre än mig..?

På senare tid nu har jag märkt att hästarna slickar i sig lera eller jord är väl ett bättre ord. De skrapar fram en liten
yta och så slickar de bara i sig sådär. Jag har själv ingen aning om varför, kanske är jag lite dum i huvudet? haha nej men
jag tänkte fråga om någon läsare vet varför?

Jag tänkte att det kanske har något med och göra att det är dåligt med näring i gräset eller något åt det hållet. Vi kanske
borde ge dem lite extra mineraler?
Det är det enda jag har kunnat spekulera fram, men som sagt, jag har ingen riktig koll på det där.
Salt har de såklart hela tiden tillgång till och jag ser dem äta också, så det borde det inte vara.

Alltså, någon därute som har svaret på varför mina hästar tycker om och äta jord??


Kommentarer
Postat av: jennifer

Om de t.ex. slickar på rötter oså så har de saltbrist :p

2011-07-23 @ 20:48:13
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0