Dagens Ridning

Det blev som sagt en varm dag även idag! Så jag är öm lite här och var (pga brännan) och det blev sena ridpass.

Först och främst åkte jag till Victoria och red Giften. Det blev en mysig barbacka-tur med skritt och trav :) Runt
halv nio var jag färdig där, åkte och hämtade mopeden som nu är lagad, åkte hit till hästarna och tog ett ridpass
med Exando.
Jag hade några bommar framme på åkern så det blev mycket galoppträning. Han kändes lite seg när jag värmde upp,
men efter en massa ökningar/minskningar samt många övergångar blev han riktigt vaken och pigg! Så då började
vi med bommarna. Jag hade två på vardera diagonal med ett visst antal meter mellan. Och så hade jag en "ensam"
bom på ena långsidan.
Började att träna på och hålla rytmen över den "ensamma" bommen. På andra kortsidan varierade jag att länga och
korta galoppen, för att sedan gå tillbaka till den "tänkta" steglängden. Det kändes väldigt bra må jag säga, han var
som sagt väldigt pigg och vaken för hjälperna :)
Bommarna på diagonalen funkade också bra, men det blev ju också många galoppbyten, vilket inte är Exandos starka
sida. Han byter till korsgalopp och sedan byter han helt med hjälp av en bom. Detta blev ju såklart väldigt jobbigt
för honom, plus att jag ibalnd bad honom att korta och länga stegen mellan bommarna. Så när jag var nöjd var hela
Exando svettig! Men det var nog bara bra, för oj vilken stor gräsmage han har skaffat sig! ;)





Nu är klockan halv tolv, jag sitter ute i bara underkläderna och fryser inte ett dugg! 19 grader är det ännu och såhär
sent är det inte heller så överdrivet med knott och mygg. Tänkt så skönt det ska vara åt hästarna nu! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0