Dagens ridpass

Tobbe red jag ett pass på banan med. Jag hade två bommar så jag jobbade mycket med galoppen.
Han var väldigt pigg och lite busig, han försökte smita undan och tölade lite. Men det är ändå
lite bra att han är pigg för det bidrar till en bättre galopp :)
Sen hoppade vi några hinder i skogen (min fina terrängbana) också och det gick bra.


Innan jag gick ut med Exando, åkte jag och pappa och hämtade en del av hindrena. Inte alla, men
fem räcken har jag här nu iaf. Vi tog dock inte med de långa bommarna (de fick inte plats), så hindrena
är väldigt smala, men det är bättre än inget! Och det är ju faktist bra och hoppa lite smalare
hinder också, det blir ju som en svårhet i sig.


Sen gick jag ut med Exando då. Och eftersom vi precis hämtat hindrena så kunde jag såklart inte hålla
mig, än jag var tvungen att hoppa en liten bana!
Först värmde vi upp såklart. Böjde och ställde igenom, gjorde tempoväxlingar osv. Han var hyfsat
mjuk idag tycker jag och lyssnade bra på mina hjälper :)
Sen hoppade vi ett litet räcke som uppvärmning, innan jag hoppade en liten bana som jag succestiv höjde.
Och så fick jag idén att pappa skulle filma mig när jag hoppade! Jag har nämligen ingen film över
huvud taget när jag rider Exando (jag har inte ens några ridbilder!!!!) så det gjorde han!
Det var lite roligt att se filmen sen. Det fanns en massa som inte såg så bra ut, men som kändes bra, haha.
Jag lägger upp den imorgon så får ni se när jag hoppar Exando för en gångs skull! ;)



Inga markbommar hade jag heller, men det gick bra ändå!

Kommentarer
Postat av: jessica

sv; Ja precis! :) och de e ju inte så länge heller :p

2011-06-15 @ 21:43:50
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Jennifer

coolt hinder! :D

sv: åh fasen vad härligt!

slutar i morgon

2011-06-15 @ 21:50:09
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: patricia

ser super ut :)

2011-06-16 @ 09:06:39
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Filippa

sv; åh tack =) Detsamma!

2011-06-16 @ 10:08:00
URL: http://hoppar.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0