Hoppträningen

En rolig träning idag som jag är nöjd med! Dock var det väldigt kvavt ute (25 grader visade termometern i bilen..) vilket gjorde att Tobbe blev en aning seg. Men han taggade till så fort jag kortade tyglarna, så det funkade bra ändå :)

Iaf så började vi hoppa en S-båge med volter mellan hindren. Bra träning för att få dem mjuka och runda. Så det fungerade bra. Sedan hoppade vi en fyr-kombination med två sockerbits-hinder först och sedan två högre räcken. Där red jag in dåligt, samt ställde till höger då han drog extremt mycket åt vänster. Men han kan ju inte hoppa böjd, så Thomas (tränaren) la två bommar lite till vänster mellan räckena så Tobbe inte skulle kunna dra sig så mycket ditåt. Då blev det genast mycket rakare!
Sen satte vi ihop det hela till en bana. Jag hade lite problem med ett räcke som kom snabbt ur en sväng. Men när jag bara drev på, hittade vi ett framåtläge som kändes super. Så sista två hindrena kändes toppen och Tobbe hoppade jättebra! :)

Film kommer imorgon.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser framemot film ! :)

2011-06-09 @ 13:47:29
URL: http://brusella.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0