Resultat

Wiho, hemma efter en blandad dag med en duktig ponny en del glada miner!

L:B A:0+A:0

Det här är nog den sämsta rundan vi gjort hittills, haha! Herregud, jag förtår inte hur Tobbe lyckade kravla
sig över oxrarna framförallt! Vi hade nämligen världens sämsta rytm, han tog inte skänkeln vilket resulterade
i att han hela tiden la in ett extra språng när jag försökte lägga honom stort och gjorde kråkhopp.
Men som sagt, så lyckades han ta sig över alla hinder och vi fick en dubbelnolla. Tiden var inte den bästa,
men vi slutade faktist på första utanför placering.


L:B+5 A:1a

Innan den här klassen, red jag igenom honom ordentligt. Ställde och böjde tills han var mjuk och så han
lyssnade bra för både tygel och framförallt skänkeln.

Inne på banan fick vi ett mycket bättre flyt nu! Jag var mycket mer koncentrerad och samlade upp honom
mellan hindrena så nu blev det inte alls så hackigt. Felfria i första omgången och därmed vidare till andra.

Jag hade lite tur och startade sist av de fyra som var felfria i första omgången. Så jag visste att ingen före
mig var felfri vilket betydde att om jag satte nolla skulle jag vinna. Snacka om att jag var nervös! ;)
Nu var de flesta hindrena (utom 1:an) höjde 5 cm till också. Usch va högt det kändes!
Men den känslan försvann när vi kom igång. De flöt på bra när vi kom till en väldigt stor oxer. Vi kom lite
nära, men tobbe hoppade så fint och det var inga problem! Sedan gjorde jag en väldigt dum sväng till ännu
en stor oxer, som jag inte skulle ha tagit. Men jag fick ut honom så det fixade sig.
Felfria och vinst! :D

Riktigt glad blev jag, Tobbe kämpade på och ställde upp för mig hela tiden! Vi hade ett mycke bättre flyt nu,
även om vi kom lite nära på något hinder. Iaf, så är jag jättenöjd! :D




(inte från idag)

Kommentarer
Postat av: emmaa - fjording blogg

snälla skriva vad du vill ha mer av på min blogg, vad som saknas, skulle bli jätte glad behöver verkligen din hjälp :) http://emmahellgrenn.blogg.se/2011/june/va-saknar-du-vad-ar-det-for-lite-av-pa-blogg.html#comment

2011-06-19 @ 18:56:14
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: jessica

sv; jaha okeej va kul :D

2011-06-19 @ 19:25:13
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Patricia

åååh va kul :D grattis!

2011-06-19 @ 21:46:04
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Sofie

grattis, va kul! :D

2011-06-20 @ 13:21:39
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0