Dagens promenad

Jag kände att jag verkligen behöver röra på mig, så jag tog med båda hästarna ut på en promenad! Man kan väl säga att allt var "som vanligt"; Tobbe är väldigt energisk och skrittar på så honom får jag gå och bromsa, medans Exando lunkar på lite för sakta och tar varje tillfälle till och norpa sig lite gräs i vägkanten. Precis som det ska va! :)


För att Tobbe skulle få lite mer "rehabilitering" mot trafik-rädslan (som är väldigt liten nu!), så lät jag honom gå innerst, alltså på vänstra sidan om mig. Han tyckte det var lite läskigt när vi gick på en smalare väg och mötte en bil. Då tryckte han sig lite närmare mot mig, men gjorde inget annat. På landsvägen skötte han sig fint, men sedan kom en traktor och den var lite läskig. Men han höll alla hovar på marken och spände sig bara när den åkte förbi :)

Det kan nog vara bra för Tobbe att få komma ut lite mer på landsvägen. Även om han inte bryr sig alls för bilar längre (näst intill), så vet jag ju inte hur han reagerar på större fordon, tex lastbilar och bussar. Så nu lägger jag in det i bakhuvudet och ser till att komma ut på fler promenader längs landsvägen! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; visst är dom! :D

2011-05-26 @ 20:53:13
Postat av: Fanny

ser dina ridbyxor typ jeans ut ?? :D

jag har likadan men helskodd ist ;)

2011-05-26 @ 21:18:08
URL: http://thewhitehorse.blogg.se/
Postat av: Petra

Gud vilken fin blogg, designen är helt underbar!

2011-05-30 @ 15:07:46
URL: http://petraochtea.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0