Dagens Ridpass

Klockan är kvart i tolv, så nu får jag skynda mig och skriva inlägget, annars blir "gårdagens ridpass" hehe ;)

Hela eftermiddan gick åt till läxor och projekt, ganska mycket kvar nu i slutet, fast ändå inte?? Jaja. Strax efter tio va jag klar och då gick jag ut i stallet där mamma hade borstat hästarna. Så vi slängde på sadlar och allt och lite reflexer - som vi inte behövt använt på månader - och så gick vi ut på en riktigt kvällstur :) (Tio i tolv, skynda skynda!)
Tobbe va totalt galen. Jag hade tyglarna i den stora ringen på pessoabettet, eftersom jag tyckt att han har lyssnat så bra på senare tid. Men det blev stor skillnad när Exando var med för idag va han väldigt stark och lyssnade inte alls lika bra för hjälperna!
Jag försökte lugna honom och rida ner i form, men han var precis överallt! Samma när vi kom hem igen, han nosade i alla hinkar han hittade, försökte öppna dörren till sadelkammaren (vilket inte gick så bra, han fastnade i handtaget och ryckte sönder nosgrimman.. Men som tur var har vi en exakt likadan :) ) och va allmänt galen.
Så en riktigt piiiigg ponny idag, men som är lika bäst ändå! :)



4 minuter i tolv och jag ska gå och "natt-fixa" mig och hoppa ner i säng! De senaste tre nätterna har jag sovit genomsnitt 5 timmar. Och inte mycket mer innan dess heller. Och det är lite för att vara mig!!

2 minuter i tolv, godnatt!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0