Dagens träning

Vi hade riktig otur med vädret idag alltså. Jag hann bara skritta och trava lite innan det började spöregna! Och genom hela träningen regnade det, en lååång skur! Både ponnys och ryttare var genomblöta efter uppvärmingen... Lagomt härligt! ;) Och så slutade det när jag hade hoppat av och ställt upp honom i stallgången, så typiskt!

Det vi hoppade idag var en linje på medellinjen räcke-räcke. Sen hade vi ett räcke snett från ena hörnet fram till en trippelkombination med tre räcken, samt en ensamstående oxer och ett räcke. En snabb skiss så ni förstår bättre ;)



Värmde upp med linjen på medellinjen där vi tränade på rytmen. Efter det gjorde vi några omhoppningssvängar som fungerade jättebra, men jag behöver träna på högre höjder, så misstagen kommer fram och jag kan jobba bort dem.
Sedan tog vi räcket i hörnet till trippeln och det gick bra. Sen satte vi ihop det till en liten bana, samt höjde. Min dumma ovana att bromsa samt luta mig framåt precis innan språnget visade sig när vi skulle hoppa oxern som då låg på 1,10 cm. Men vi tog det bara igen och då inga problem. Hela banan flöt på bra och det kändes inte som några större problem. Hindrena låg då mellan 1 m - 1,10 m och vi hade en bra rytm och ett bra flyt så jag känner mig ganska lugn inför helgens tävling! :)

Tobbe va pigg och även om det spöregnade så började han stutsa när jag kortade tyglarna och drog självmant. Det bidrar till en bättre galopp och bättre flyt :)

Som ni kanske förstår blir det ingen film, vi hade inte ens kameran med oss (pappa som skjutsade). Så jag lägger in en bild från en annan träning :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Hur högt ska du hoppa på tävlingen? ;)

2011-05-25 @ 07:38:11
URL: http://ponniehjerta.blogg.se/
Postat av: Fanny

ska vi följa varann i bloglovin?? :) ♥

2011-05-25 @ 12:00:06
URL: http://dooublestorm.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0