Förberedelser inför tävlingen.

Idag är det endel som ska göras. Först och främst ska jag rida båda hästarna, sedan putsa och packa allt samt göra iårdning allt i transporten och till sist ska jag ducha och göra Tobbe fin, så det blir så lite som möjligt och göra på morgonen.

Taktiken inför tävligen:

*Till första klassen som är en L:C+5, värmer jag upp lite längre. Flyttar för skänkeln och ser till att han lyssnar bra men samtidigt sätter under sig ordentligt.
Inne på banan ska jag bara konsentrera mig på att hålla en jämn och bra rytm och rida en stilrent bra runda. Om jag kommer till omhoppning, lägger jag upp farten och försöker göra så snäva svängar som möjligt och utnyttja svängarna som "broms".


*Till den andra klassen, en L:B med bedömning A1:a, ska jag varken rida eller hoppa fram så mycket. Bara känna så han är på hugget. Inne på banan ska jag även här försöka hålla en bra rytm och låta det flyta på. Jag får inte sitta och bromsa!!
Blir jag felfri i första omgången, lägger jag upp ett högre tempo i andra och försöker även nu ta snävare svängar.


*På söndagen då jag endast ska hoppa en L:B+5 ackumulator, känner jag bara efter så han är vaken och har ett bra tryck i galoppen. Inne på banan sätter jag upp ett bra tempo direkt, då det är ännu viktigare nu att jag inte sitter och bromsar. Sen får vi se hur det går, hindren kan ju vara upp till 1,10 och jokerhindret får vara 1,15 om jag inte fattat det fel. Är jag felfri fram till jokerhindret och Tobbe känns ärlig, så kommer jag antagligen hoppa det.


Nu blir jag riktigt nervös! Men det ska också såklart bli väldigt roligt!


 

Kommentarer
Postat av: jessica

sv; åh tack :D

2011-05-27 @ 15:49:19
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Lycka till på tävlingen!! :D



SV: så bra!! här är det bara bra också. Det är ju helg och allt!

2011-05-27 @ 18:29:53
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: jessica

sv; va? ja måste nog glömt av va ja skrivit elr? hahaha

2011-05-27 @ 19:42:13
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin bild!!

2011-05-29 @ 19:26:03
URL: http://farstaryttarna.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0