Gårdagens "träning"

När vi kom ner till klubben igår, fanns där varken hästar eller transporter. Med tanke på att vi var lite sena, så var detta lite oroande. Det visade sig att träningen hade varit i tisdags, jag var säker på att de sa torsdag... klantigt av mig!
Men när vi ändå var där, så satte jag upp och red lite i paddocken.
Började med och böja och ställa. Han kändes mjukare idag (igår) och lyssnade bra, men hade ett bra driv framåt. Jag gjorde några sidvärts som gick sådär, han lyssnade inte bra för vänster, men det blev bättre mot slutet. Sedan satte mamma upp ett räcke som jag hoppade några gånger på. Det märktes att han tyckte det var roligt för han trampade på riktigt bra! Mamma höjde succestivt och i slutet låg det på 1.20 och det kändes inte som han behövde ta i så värst mycket. Lägger jag honom rätt så hoppar han! :)





Idag är det fredag och gud va skönt! Vi har en slapp dag i skolan, då hela förmiddagen består utav ett Anti-mobbningsprojekt (det är inte vårt projekt, vi ska bara lyssna) där Calle Kristiansson från Idol kommer vara.
Efter det har vi bara en lektion innan vi slutar och tar helg!
Idag blir det nog lite klättra för Tobbes del. Exando rider jag nog också ut med :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0