Ridpass

Precis innan jag skulle gå ut med Tobbe, så hörde jag Exando gnägga i hagen! Det är väldigt oroande, då han endast gör det om Tobbe inte är i hagen. Så jag skyndade ut och mötte mamma som kom springandes från hagen - där ingen Tobbe fanns! Men som tur var hade han bara gått över vår åker till grannens åker där han lugnt stod och åt :p
Hur han tog sig ut ur hagen vet vi inte. Men eftersom det inte var sprängt och det var ordentligt stängt genom stallet, så måste han ha hoppat/krypt. Busig ponny som vill äta grönt gräs nu!

Nu till ridpasset då. Jag körde ett ordentlig dressyrpass och började med och värma upp på volter och sånt. Han var mjuk, men han blir lite tafatt i högergaloppen och om jag inte håller ordentligt på yttertygeln så byter han ibland till korsgalopp. Men när jag fick igenom honom så blev det bättre :)
Sen gjorde jag lite öppnor och slutor. Slutorna i vänster varv är svåra, då han inte riktigt tar vänsterskänkeln. Så där fick jag jobba på tills jag fick honom dit jag ville ha honom.

Sedan jobbade jag med och få honom i kort galopp, samt att han skulle göra galoppombytet när jag ville och hela tiden hålla samma takt. Det funkade bra efter att ha jobbat på volter med kort galopp :)
Sen avslutade jag med trav i låg och lång form.





Exando fick som sagt en promenad med mamma :)


Kommentarer
Postat av: sisterhood

sjuukt sööt ponny =) ras?

2011-06-01 @ 12:09:17
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com
Postat av: Emma

Väldigt fin häst =D

2011-06-01 @ 14:42:19
URL: http://armonios.blogg.se/
Postat av: emmaa - ryttare&fotograf

söt !

2011-06-01 @ 18:45:57
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0