Ridpass nr 1 - Tobbe

Det blev alltså ett dressyrpass på banan idag. Det var två små flickor här (syster m. familj) som gärna ville rida, så de fick skritta fram åt mig (fast jag gick såklart brevid).
Jag värmde upp mee och ställa igenom. Tobbe var väldigt mjuk i både nacke, hals och sidan idag och sedan jag längde stiglädren två hål har min sits blivit mycket bättre.
Sen jobba jag med ökningar i alla gångarter, samt övergångar på bland annat serpentiner. Ju fler övergångar jag gjorde, desto bättre lyssnade han för sitsen. Mot slutet var han ordentligt uppmärksam!

I galoppen blev han lite stark, så där fick jag jobba lite mer. Men för att få honom och jobba mer på bakbenen utan att springa iväg, red jag över två bommar och minskade antalet språng mellan dem. Efter det blev det lite bättre och vi tog några små skutt över ett kryss och en liten kryssoxer.
Avslutade med lugn trav i låg form.





Nu sitter jag och renskriver en SO-uppgift och när jag är klar med den (en snabb beräkning = om 20 min) ska jag ut med Exando. Jag tänkte jobba mycket med galopp idag! Och få honom kort och sätta sig under mer. För Exando är detta väldigt svårt.

Kommentarer
Postat av: Fanny

sv: va roligt att du addar mig via bloglovin ^^

2011-05-25 @ 22:26:01
URL: http://thewhitehorse.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0