Som en förväxt hund

Som ni kanske märkt, brukar "Dagens Ridpass"-inläggen komma ganska sent på kvällen. Detta är ju självklart för att jag rider ganska sent.
När jag ska rida båda hästarna, så tar jag oftaste Tobbe först. Anledningen till det är till störst del, att jag har Exando kvar till sist och rider honom precis innan de ska "natt-läggas". Så när jag har ridit klart, så tar jag av honom allting så hans står helt lös utanför sadlekammaren (som alltså inte sitter ihop med stallet. Ca 50 meter mellan). Och så brukar jag gå in och hämta vatten, fixa kraftfoder och allt inför natten, allt medans att Exando går runt på planen som han vill! Oftast går han och äter lite gräs, men han håller hela tiden koll på mig, om jag skulle gå mot stallet. Då kommer han direkt mot mig, gör en liten halvvolt runt mig och följer efter precis i ryggen ända in till stallet.






Vart jag vill komma är, att det är så mysigt när Exando aldrig går av gården om inte Tobbe är med. Han brukar få gå som han vill, och oftast hamnar han på en gräsmatta eller något annat ställe där det finns gräs ;)
Han brukar också alltid få gå lös när jag gör iårdning Tobbe. Det är för att han alltid följer med när jag hämtar Tobbe och det väldigt nära hans rumpa, så det är krångligt att försöka stänga in honom i hagen :P



Sen brukar mamma få hämta honom om hon jobbat klart ;)

Kommentarer
Postat av: moa

ja precis :D

fina bilder ;)

2011-05-17 @ 15:14:58
URL: http://varendspal.blogg.se/
Postat av: linnnn

sv; ah okej :) ska ut och rida nu snart (;

2011-05-17 @ 16:58:26
URL: http://linnnochprissy.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0