Sommarens planering

Nu har jag suttit och planerat in lite tävlingar och även anmält några. Jag kommer hoppa mest regionala tävlingar, nästan bara det faktist. Ett par meeting är också inplanerade :)

Först på planeringen, står ett lokalt/regionalt meeting i Färjestad och det är v. 21, närmare bestämt 28-29 maj.
Då är det alltså lokal på lördag och regional på söndag. Jag har inte anmält mig än, då jag inte är helt säkert på vad jag ska starta. Men just nu lutar det åt en L:B med A1:a bedömning på lördagen och en L:B+5 Ackumulator på söndagen. Eventuellt ska jag start en L:C+5 på lördagen också, det är där jag inte riktigt kan bestämma mig.

Men som sagt, en L:B+5 Ackumulator på söndag. Jag har aldrig hoppat en ackumulator förut. Det enda jag visste var att det var någon sorts poäng tävling. Så jag gick in och läste i TR och vet nu hur det fungerar. Och jag tycker det låter jätteroligt! De har också ett joker hinder med och det gör det ju bara annu mer spännande! :)



Nästa tävling blir förmodligen 3 veckor efter Färjestad. Då är det en regional tävling i Christinehamn, alltså v.24 den 19 juni. Då hoppar jag en L:B A:0+A:0 och efter det en L:B+5 A1:a.
Jag är dock fortfarande lite osäker om jag ska hoppa L:B innan, eftersom L:B+5 är en A1:a och då måste han va på hugget! Så det beror på hur han kännts i Färjestad.



Efter det blir det ännu en regional tävling i Hagfors/Uddeholm den 9:e juli. Där kommer jag hoppa en L:B med stilbedömning (kval till Mountain Horse Cup). Och beroende på hur det kännts innan, kommer jag antingen hoppa en L:B+5 A1:a bedömning, eller en L:B A:0+A:0.



Sedan blir det ett 3-dagars meeting (åtminstonde 2 dagar) i Karlstad, regionalt även detta. Dock vet jag inte vilka klasser de ska ha, men vi kommer antagligen hoppa runt L:B.




Men jag vill också starta någon dressyrtävling! Tobbe är ju trots allt dressyrponny, så det känns synd att inte tävla med honom! Jag tycker ju också att det är roligt, men jag föredrar ändå hoppning och därför planerar jag inte in dressyren på samma sätt.
Men om hemmaklubben har, eller någon annan klubb i närheten ska jag absolut försöka komma iväg! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

SV: ja så är det ju :D

2011-05-06 @ 17:42:41
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Livet som ryttare i storstan

Hej! Jag har nu en tävling på bloggen där du kan vinna ett snyggt Schockemöhle-schabrak i valfri färg och modell! Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget genom att svara på frågan så är du med i lottningen!



Klicka här för att komma direkt till tävlingsinlägget:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2011/may/vinn-ett-schockemohle-schabrak.html

2011-05-06 @ 19:26:02
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: malin

sv; tack så mycket :) vilken rolig tävlingstermin du ser ut o ha, lycka till =)

2011-05-06 @ 20:28:06
URL: http://alltomponny.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0