Dagens hoppträning

Hoppträningen idag bestod av tekniska och stärkande övningar. Inte så mycket höjd alltså.
Tobbe var i början ganska stretig och stark, allmänt pigg kanske. Men bara jag samlade upp honom så gick han fint!
Först travade vi över bommar på ena långsidan för att sedan komma över dem i galopp med en språng mellan varje.
Tobbe blev lite stark här så det blev tajt mellan de sista bommarna, dock blev det bra på slutet! Sen satte han upp
dem till räcken och galopperade över. Samma sak här, han blev lite stark men lugnande sig efter ett par gånger.

Sedan börjde vi en övning där vi hoppade ett kryss på medellinjen och sen en snäv sväng till höger till ett räcke eller
en snäv sväng åt vänster på en oxer. Det gick bra, han hoppade fint och inga konstigheter. Behöver stärka upp min
sits och hållning, men annars okej!

Till sist red vi över ett räcke-fem galoppsprång-oxer-fem galoppsprång-räcke. För att få in fem språng mellan hindren
fick vi samla hästarna, vilket var lite svårt med en pigg och lite stark Tobbe. Men sista gången blev det kanon! Det går ju i ett långsamt tempo till oxer (som vi höjde lite mer, men inte mycket) men Tobbe hoppade riktigt fint! Tyckte
även Fredrik då ;)


Kommentarer
Postat av: Emilia M

http://eeemmiilliiaa.blogg.se/2011/november/vilken-frisyrharfarg.html : Gå in, kommentera (glöm inte att läsa informationen så du inte gör fel, när du kommenterat bjuder jag på en länkning imorgon!



(Behöver hjälp med en sak)



-:Förlåtomduintegillareklam:-

2011-11-26 @ 18:42:22
URL: http://eeemmiilliiaa.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0