Borta bra men hemma bäst!

Det är skönt och vara hemma nu, efter nästan tre veckor på Lillerud. Även om det är lite tråkigt utan Tobbe, så står
ju Exando här och det är härligt och se honom igen också, verkligen! Och han verkar må bra, mamma är ute och
går eller rider honom så gott som varje dag under veckan och nu när inte Tobbe är med och "förstör" kan han ju gå
i hela den stora vinterhagen, vilket nog är väldigt skönt. Han får dessutom gå ut och in i stallet som han vill, dygnet runt.


Idag ska jag först och främst med och heja på brorsan när han kör folkrace. Efter det beger jag mig hemåt och
byter kläder osv inför ett party hos en kompis. Ska bli härligt och träffa alla igen!
Emellan där får jag förhoppningsvis lite tid över som jag kan ägna åt ett prov vi har på måndag, i naturbruk.


I tordags red jag Tobbe i paddocken. Tänkte ta ett lungt pass och bara rida igenom, men det blev inte riktigt så. För
när jag väl började jobba, kunde jag inte sluta förrän jag var nöjd. Så det blev lite jobbigare än tänkt, men nyttigt.
Och jag tror inte han varit så fin i paddocken förut som han va då!
Efter passet drog jag igång klippmaskinen. Dock var han ju fortfarande lite fuktig efter passet och dessutom väldigt
lortig! Han ser ganska ren ut, men det är han verkligen inte..
Nu har han iaf inte så mycket päls, så han slipper svettas så mycket. Det blev kanske inte den finaste klippningen men..

Igår (fredag) fick han gå en skrittvända. Gick uppför galoppbacken som är en lång, ganska brant backen som till
stora delar har djupt sandunderlag. Ganska jobbig med andra ord. Men Tobbe kämpade på bra! :)


Nu får jag snabba mig på, mammsen hämtar mig snart och så bär det av mot folkrace!.......



Tobbe är ju väldigt mysig också, nästan lite extra på Lillerud. Går jag in i boxen och borstar lite och så, så kan han
bara sätta fram en frambenet och huvudet som han gör när vi "bugar". Han vill göra det och tycker antagligen det
är ganska roligt. Även i hagen gör han så ibland, lilla fisen! :)



Kommentarer
Postat av: Tuva ♥

Åh vad sött, kan han buga!? :DDD

2011-10-01 @ 23:48:54
URL: http://tuvat.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0