Onsdag

För två veckor sen, alltså vecka 39 gjorde vi ettor "inriktnings-val" och självklart valde jag häst. Det betyder att idag,
onsdag, då vi vanligtvis haft ett roterande schema med olika platser att vara på osv, kommer vi istället börja med
inriktningarna. Så jag ska snart bege mig mot skolstallet!

Hoppträningen igår gick bra också. Tobbe hade mycket energi så det blev inte dåligt varmt åt både mig och honom ;)
Det vi gjorde var att trava/galoppera över bommar på ett böjt spår vilket är svårare än det låter! Särskilt på en 
ponny som drar iväg så fort man släpper efter minsta...

Sen travade vi in över tre bommar och över ett litet kryss med 4 galoppsprång fram till ett räcke som vi höjde upp
lite mer. Och sen hoppade vi ett räcke till en oxer som vi också höjde lite mer. Och så hade vi även en oxer på mitt-
linjen som vi hoppade snett över.

Linjerna funkade jättebra, Tobbe hoppade super! Tryckte verkligen ifrån och tyckte det var roligt. Så härligt och sitta
på då och verkligen känna hur han hoppar upp sig.
Det andra gick väl också bra, dock blir jag lite för tillbakalutad med överlivet och behöver jobba bättre med över-
skänkeln. Men som sagt, en pigg Tobbe som hade massa energi! Men det är ju bara bra, så jag känner mig 
taggad till Nuntorp i helgen! 

 


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0