Resultat!

En minst sagt lyckad dag i Arvika idag! En laddad Tobbe har hoppat som den stjärna han är!

L:C+5.


Kändes jättefin på framhoppningen och han blev verkligen taggad inne på banan! Kändes att han ville iväg.
Rundan flöt på bra! Inga konstigheter, Tobbe tog av stort på oxrarna om vi låg stort vilket är skönt! Satsade endel
i omhoppningen och vi fick till några riktigt fina omhoppningssvängar! Har nog aldrig gjort en så bra omhoppning!
Så jag kände att nu har vi en bra tid (trots att jag var start nummer 2 av 21..) när jag red upp mot sista räcket. Men
oturligt nog kom vi lite nära och han tog med sig bommen. Så himla surt! På sista hindret och allt.. men jaja!
Jag låg i ledning väldigt länge, med mina fyra fel i fas två. Men jag förstod ju att någon skulle bli dubbelnolla och
det blev det ju. Men inte mer än två stycken faktist! Och med klassens snabbaste omhoppningstid slutade vi på
trejde plats! :D Jättekul, 3:a med fyra fel, jag var nöjd! :)

L:B

Kändes lika fin nu, lite lugnare kanske! Men han taggade till på banan igen och än en gång gjorde vi en bra runda
med härligt flyt i! Kombinationen med två steg var inga problem och han fortsatte hoppa av stort, även på de största oxrarna.
Felfri grundomgång och fick en hyfsad omhoppning också. 12 var näst sista hindret och en helt vanlig oxer. Vi
ligger lite stort, jag trycker på men tappar trycket. Tobbe blev lite för flack och tog med sig frambommen.. Lite surt
än en gång. Tobbe brukar inte göra sånna "missar", men jag är såklart nöjd ändå! Kombinationen satt som ett smäck
båda gångerna och Tobbe har verkligen varit hur fin som helst idag!

Vi fick en bra tid även i L:Bn och låg på fjärde och sista placeringen till sista ryttaren kommer in och petar ner oss
med en felfri ritt.. Lite otur, men som sagt, jag kan inte vara annat än nöjd!

Det är väl lite det som är tjusningen med sporten, ett (fyra) fel är ett fel och för placering i dagens L:B krävdes en
dubbelnolla.


Pappa filmade så jag ska försöka få in dom imorgon!


Vi avslutar tävlingssäsongen 2011 med två fina rundor och lägger nu fokus på träning inför nästa säsong!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0