Dagens uteritt + dagen i skolstallet

Japp japp, idag blev det en uteritt. Men jag hade tänkt lägga mycket fokus på lydighet vilket vi verkligen behöver
träna på när vi är ute och rider. Så jag satte på pessoabettet som jag tänkte skulle passa bra (vilket det också gjorde).

Först gjorde jag lite "lydnadsövningar" i skritten och sedan en massa övergångar mellan skritt och trav. Han va pigg
och lyssnade väl inte jättebra direkt. Men han skärpte till sig lite iaf!
I galoppen va jag noga med att han inte skulle få rinna iväg i en stor, lång galopp, utan han skulle hålla det tempo
jag ville ha. Och jag la ner det till ett lågt tempo och lät honom jobba riktigt med bakbenen. Vilket, efter ett tag,
blev väldigt jobbigt åt honom. Så han va svettig när vi va klara, men då lyssnade han mycket bättre i slutet än i
början också, så det gav förhoppningsvis något! :)



Sen är det ju onsdag idag och min tokiga grupp har spenderat dagen i skolstallet! Skitkul faktist.
Jag kan börja med och säga att stallet, är enligt mig väldigt fint. De har såklart boxar och även några spiltor, men
också uteboxar samt en lösdrift där unghästarna och fölen (+mammor) går.

Vi började ju då med och mocka. Vi fick ta hand om de fyra uteboxarna och det låter väl inte så roligt, men som
sagt så är mina vänner extremt roliga och vi skrattar verkligen hela tiden! Och det är verkligen något som underlättar
i nästan vad man än gör.
Efter det fick vii pyssla med unghästarna och fölen i lösdriften. Så vi satte fast mammorna + unghästen (bara en
just nu) och borstade och så. Och fölena är ju bara såååå söta! Herregud, man smälter när man ser dom!
Ett utav de två fick jag och Emelie borsta och kolla hovarna på. Måste säga att det va ovanligt snällt föl. Stod helt still!

Sen efter lunch fick vi gå ut på en ridtur! Tillsammans med läraren då såklart. Jag fick rida ett sto med ganska
mycket energi och det passade bra! Så det va riktigt roligt och rida på skoltid! Längtar verkligen tills vi väljer
inriktningarna.

Nej nu måste jag sova, jag har veckojour i stallet denna vecka, så det är upp halv sex imorgon! Fast tidiga
mornar är jag ju ganska van ändå ;)


Kommentarer
Postat av: jessica

va fin han är :D!

2011-09-29 @ 07:17:31
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0