Duktiga Tobbe!

Har inte haft tillgång till internet de senaste dagarna, så jag har inte kunnat skriva något. Men det har varit ganska
fullt upp hela helgen ändå.

Jag och vickan har stannat kvar här på Lillerud över helgen då vi har haft stalljour. Så det har varit upp halv sex för
att fodra, släppa ut och mocka åt de hästarna som ska mockas åt och såklart all annan fodring som ska skötas. Men
vi var tre, så det gick ganska snabbt ändå. Men till råga på tidiga mornar och lite för sena kvällar, har Vickan
smittat mig med sin förkyldning! Så vi har knarkat alvedon, Kan Yang och lite mer alvedon ;)

Idag är det ju söndag då och sista jour-dagen, skönt!

Men idag har jag ju tävlat också! Hoppade bara en lokal L:B och med mig hade jag en energisk Tobbe, men som tur
var åt det posetiva hållet, helt lagomt pigg, taggad och på hugget! Kändes riktigt fin på framhoppningen, stora fina
språng :)
Men som sagt är jag ju väldigt förkyld och allt jag gör går 10 gånger så sakta.. Men det gick bra ändå, jag glömde
liksom bort det när jag satt på hästryggen.

In på banan går vi, med stöd från Sofia (Tobbes förra ägare) och gör en ganska fin runda! Det blev ett tokigt språng
på 5:an, där det var en linje på 6 långa eller 7 kortare språng och jag gjorde inget och vi hamnade mitt emellan. Men ärlig och duktig som Tobbe är, gör han ett "helikoptersprång" och klarar det så fint ändå :)

Resten av banan flöt på bra och omhoppningen fick vi till bra också! Gjorde några snäva svängar, galopperade på
på transportsträckorna och gick i mål med ett supersprång på sista oxern! Så jäkla gött!! Gick i mål med ledartid som
slutade som segartiden! Kändes så bra, förutom det konstiga språnget på oxern så hade vi ett bra flyt hela banan.
Jag satt inte och bromsade utan lät det flyta på och hittade oftast bra avstånd, iaf på oxrarna och det är ju viktigast! :)


Tobbe och Sofia


Kommentarer
Postat av: Gaia

Hi from Italy!

what a beautiful blog!

Please stay in touch: http://www.bloglovin.com/sv/blog/2264704/icona-dei-ronchi



Gaia

2011-09-05 @ 12:08:08
URL: http://wwwww.iconadeironchi.blogspot.com
Postat av: Lamia - Hästblogg

Åhh vad härlig färg :D

2011-09-07 @ 01:01:36
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0