Torsdag igen

Nu har fixar'N Victoria pratat med dataUlrik så hon kunde fixa så internetet funkar prima!

Så vart var vi då? Sist jag skrev var i söndags och då hade jag tävlat finaste Tobbe. På måndan fick han vila, både
jag och Victoria var trötta och lite sjuka (som vi är än) så vi la oss vid sju ungefär, haha! Väldigt skönt iaf och
utvilade blev vi efter 11-12 timmars sömn, eller jag blev åtminstonde ;)

Tisdag red jag ut en sväng först. Jag hade också beställt ett pelhambett som jag provade! Han blev lugnare, dock
lite pigg såklart som vanligt, men lyssnade bättre ändå!
Red inte så värst långt, men när jag kom tillbaka gick jag in i paddocken för och känna hur han kändes där. Han har
ju varit allmänt pigg och stark sen han kom till Lillerud (han har ändå blivit lugnare), så jag ville se om han lugnat sig
lite kanske. och det hade hade han! Visserligen hade jag ju ett skarpare bett och jag hade ridit och värmt upp i skogen,
men han lyssnade riktigt bra! Gjorde lite sidvärts, flyttade bakdelen på volten osv. Fick en riktigt bra känsla helt enkelt!

Igår hade min klass "yrkesdag" och min grupp var i svinhuset! Det var gulligt med de små kultingarna,
men när vi gick in i "tillväxt avdelningen" höll jag faktist på och spy av lukten.. inte kul!!
Men eftersom vi började klockan sex på morgonen fick vi sluta halv tre, skönt! Så jag passade på och gick ut och red
direkt (efter en dusch!!). Red i ridhuset för första gången, jag var helt ensam också, vilket var skönt! Värmde upp
i skritten med och flytta in och ut bakdelen på en volt (väldigt bra och börja med det har jag märkt!). Gjorde samma
sak i traven och gjorde även lite övergångar osv. Han kändes riktigt fin redan från början! Inte alls stark, tittade
inte och gnäggade inte en massa.
I traven jobbade jag en del med sidvärts coh öppna/sluta, shit va fin han va! Flyttade för båda skänklarna och gjorde
fina öppnor och slutor i båda varven. Lika fin i galoppen, gjorde lite galoppombyten och sånt och som sagt, riktigt fin var han!
Testade lite "nytt" eller vad man ska kalla det. Flyttade för skänkeln i galoppen, bara för och prova. Inte så svårt,
Tobbe gjorde det så fint så :)
Mellan där gjorde vi lite andra övningar som serpentiner, halter osv. Hade en riktigt bra känsla rakt igenom!

Som avslutning flyttade jag honom ytterligare i galoppen, så som Thomas tyckte jag skulle göra och som funkat
bättre än bäst. Han tar verkligen skänkeln nu och det är riktigt skönt och känna :)


Idag har jag och Vickan varit ute på uteritt med Emma och Zeus. Blev en liten galen tur, haha! När vi skulle galoppera,
drog Zeus iväg för Emma och så skrek hon "ska vi stoppa?" och jag och Vickan tyckte hon sa
"ska vi släppa?", alltså låta dom rejsa! Så vi släpper våra pigga hästar, haha! Sen när vi bromsade klargjorde Emma
att hon inte ville rejsa, utan stanna, haha!! Galet det kan bli ;) Men kul hade vi och Tobbe var ganska lugn ändå. Han
funkar bra på pelhambettet och något som är extra bra är att det är smalt och skaver inte i mungipan som alla andra
bett gör. Och så är det ju skarpare och har kedja också, super! :)

Imorgon är det ju fredag och under helgen är det Torsby-mârten! Då måste jag såklart hem och ha roligt med alla
underbara kompisar! Känner faktist lite saknad när de skriver massa gulliga saker på facebook. Och så saknar jag
Exando något så bedrövligt!! Och Mokken och Miso :( Men Tobbe är här och få överlever jag gott och väl :)

Men jag åker iaf hem imorgon då, slutar tjugo i tolv och då hinner jag rida innan Vickan slutat, så vi bara kan ta
med oss väskorna och fara hem över! :) Imorgon blir det ett pass i ridhuset. Tänkte jobba med bommar om det inte
är någon mer där. Det blir bra! Kanske hinner slänga in ett inlägg imorgon också. Det blir lite för få och för långa
inlägg nu känner jag. Ska försöka uppdatera oftare och inte skriva så brutalt mycket, haha ;)

 

Två fina bilder från vår första och enda LA-start ♥

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0