Halloj!

Det var ett tag sen nu! Börjar tappa sugen lite känner jag..
Det flyter på här iaf, har haft påsklov i snart en vecka och jag frågar nu vart dagarna tar vägen? Inte för att jag har något emot att tiden går och att det snart är dags att packa ihop sakerna och åka mot Lillerud för ytterligare några veckor. Men jag klagar heller inte på att göra precis vad som helst heller direkt. Fast å andra sidan blir det gärna att jag sitter här, tittar på film och orkar inget. Det extremt dåliga vädret gör ju inget bättre! Men nu ska jag sluta vara tråkig och skriva om något roligt! Som att jag fyllde år igår. 364 dagar kvar till körkort ;)
Har fått mest pengar vilket jag är nöjd med. Annars gjorde jag verkligen inget igår. tittade på film hela förmiddagen fram till 1-2 ungefär. Gick sen ut och tog in hästarna som blivit blöta och kalla av det eviga regnandet (fast det gör mig inte så mycket, bara det inte snöar) och fick därför äta lunch inne. Släppte ut dom lite senare och efter det fick mamma färga mitt hår, innan mormor, morfar, Marie och Inga kom och gratulerade. Trevligt och roligt och träffa (framförallt) Marie! Nog det värsta med att bo på Lillerud, att inte få träffa alla man vill träffa. Dock blir det ju desto roligare när man väl gör det!

Tobbe är piggare än vanligt, måste ju vara något med att han får gå med Exando. Känner att det inte är någon idé och försöka rida "riktigt" när vi är ute, då blir han bara ännu mer tölig. Så jag bromsar bara och håller i mig, haha!
Exando är pigg också, dock i lite dålig kondition då han var genomsvettig efter vad jag skulle ha kallat uppvärmning till dressyrpasset häromdagen. Men han är faktist väldigt fin och rida den hästen! Himla mjuk både i rörelserna och i munnen.
Idag är det onsdag och det är grått och trist ute. Men jag ska inte bli sittandes inne och sörja över det idag, då blir det bara ännu tråkigare. Så jag ska hitta på med något roligt innan jag går ut och kör ett dressyrpass på Tobbe. Vi får se hur det går, han har nog lite energi, men förhoppningsvis får jag honom till att använda den på rätt sätt.



Min fina fina fina ponny!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0