Jag har världens bästa ponny!!




Jag och mamma bestämde oss för att ta en runda som går en bit upp på berget, så hästarna skulle få klättra lite. eller lite och lite, det är ganska brant och ganska långt så dom för allt lite mjölksyra i benen! Till och med Tobbe ;)
Men han blir ju aldrig trött, så på hemvägen skrittade han så fort det gick och kastade nästan av mig i galoppen, haha buse!! Men när vi kom hem sen hoppade jag lite här hemma (bild ovan). Hade satt upp en liten bana som bestod av ett litet kryss på ena diagonalen, ett räcke på andra, ett räcke på ena långsidan och en oxer på andra långsidan.
Hoppade först krysset ett par gånger som lite uppvärmning. Men började ganska direkt och hoppa de andra hinderna också, som låg på ca 1m-1,10m. kändes superbra! Han var pigg och framåt, utan att vara het och svår. Sen kom mamma ut och höjde lite till, så det låg väl runt 1,10-1,15m. Rullade lite på den höjden och oj va fin han var! Tvekade inte en sekund på varken framåt- eller "bakåt"lägena, och hoppade hur enkelt som helst! Han stannade en gång på oxern men det vore konstigt om han inte gjort det, för jag red som en kratta. Dvs satt och bromsade ända in i botten på den. Och nästa gång gjorde jag nästan samma sak, men då var han så snäll så han hoppade ändå. Men nästa gång blev det bra!
Sen rev han räcket en gång också, men även då var det endast mitt fel, då jag inte blev klar i tid och vi kom lite nära. Men det jag tycker är så härligt och känna, är att han verkligen vill och han gör det så himla bra! Han rev inte heller något med bakbenen (vilket han gjort lite det senaste), så ett extra plus för att han är noggrann. Bästa bästa tobbe!! Mamma klickade några bilder också :)



Han är så söt när han nästan korsar frambenen!





Kommentarer
Postat av: bella & Malin

Hejsan!

fin blogg!

Har du lust att göra bloglovin byte? (;



kram!

2012-04-14 @ 22:57:45
URL: http://jumpinghorses.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0