Torsdag

Ligger och tar det lite lugnt nu efter att ha städat både rum och tvättstuga+dusch. Eftersom det är lov till veckan gäller det och städa noga om man inte vill få böter..
Idag vilar Tobbe, igen. Han vilade ju i måndags också, men jag kände att jag behövde ta tid till just städa, men också ett prov vi har imorgon och så ska jag ju packa det jag ska ha med hem på lovet också!

I tisdags red jag ut på Tobbeman. Han var pigg och glad, men snäll ändå! Blev lite stark när han fick galoppera och lite svår och jobba, men det är ju bra att han är fräsch och han har faktist blivit sååå mycket lugnare de senaste veckorna, så jag ska verkligen inte klaga! Gäller bara att hålla detta under lovet också och blir slappis!!

Igår tränade vi dressyr i ridhuset och guuuud va fin han va! Rena drömmen och sitta på ryggen på den ponnyn alltså! Red igenom formen först och den kändes bra. Red sen lite sidvärts och skolor där han jobba på bra även om han är lite trög för skänkeln.
Sen tränade vi lite på och samla galoppet, red på små volter, gjorde serpentiner med lite olika byten, red rakt upp och gjorde halt, sen fram i samlad galopp igen osv. Det var riktigt roligt faktist! han va så fin och känslig för alla hjälper och det känns verkligen som vi gjort framsteg i dressyren på senare tid! Det är så roligt och ha en ponny som Tobbe, som är så välutbildad. Perfekt läromästare i dressyren och hoppar super. Bäst helt enkelt! :)

Det har kommit upp några bilder från Filipstad nu också, roligt!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0