Underbart ♥

Ännu en vecka har gått och helgen är välkommen. Inte för att det har varit en seg och tråkig vecka, det är det aldrig här! Snarare på grund av att det varit extra roligt och jag har hållit igång hela veckan. Jag är faktist lite stolt över mig själv och min effektivitet för att hinna med allt, dvs skola, Tobbe, kompisar och även träna mig själv. Veckan har sett ut såhär:

Måndag:
Slutade tre, gick ut på en uteritt direkt, för att klockan fem
stå redo för ett hårt träningspass i gymnastiksalen!

Tisdag:
Hoppträning! Sedan bakade vi tårta eftersom en vän fyllde år!

Onsdag:
Ännu ett hårt träningspass, sedan ner till stallet direkt för att
rida i ridhuset. Tobbe bråkade endel. 

Torsdag:
Åkte och handlade mat inför helgen, sedan ut på uteritt.
Det var ruktigt kallt, tog säkert en halvtimme innan jag blev varm.

Fredag:
Idag ska jag rida ut en lite sväng först och sedan lite i ridhuset.
Sen blir det en tidig kväll!

Lördag:
Imorgon kommer Leena hit och så ska jag träna dressyr för henne!
Verkligen super, känner mig lite vilse nu och behöver hjälp in
på rätt spår igen.

Söndag:
En lite lugnare dag. Tobbe ska få skritta ut och bara sträcka på sig,
han är antagligen (förhoppningsvis) lite trött efter dressyren ;)


Tobbe har som sagt varit rätt bråkig den här veckan. Det känns som han är i en trotsperiod eller något, bara går
emot och är inte det minsta samarbetsvillig. Han går fint emellanåt, men om jag kräver bara lite till blir har grinig.
Dock är han alltid världens underbaraste i stallet och hanteringen från marken. Goosi ♥




Idag hade vi ridning på schemat också! Fick ett sto som är lite speciellt. Går med huvudet rakt fram i princip och
är lite "stoig". Jag har ridit ut på henne en gång och då tyckte jag mycket om henne! Hon var pigg och rolig, och
sänkte sig hyfsat fort. Så jag såg verkligen fram emot och rida henne i ridhuset.
Hon var lite stark och lyssnade inte riktigt på skänkeln. Fick b. la. för sig att hon inte skulle galoppera och så. Men
efter ett tag gav hon med sig och på slutet gick hon såå fint i högergaloppen! Vänster var myycket svårare, men
så är det väl med alla hästar. Jag var nöjd iaf och det var även ridläraren. Det är verkligen roligt och få beröm
när man själv också är nöjd. Sånt kan man leva länge på!


Kommentarer
Postat av: emmahellgrenn

sjukt söt häst har du :D

2012-02-04 @ 15:04:10
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

årets frågestund på bloggen är igång nu så gå gärna in och ställ någon fråga, den med flest frågor får en länkning :)

2012-02-04 @ 15:36:38
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0