Chill

Ligger i sängen nu och har precis ätit frukost. Hade klockan på halv åtta och jag skulle egentligen ha velat sova
liite till, men pappa kommer om en timme och då åker vi in till Karlstad en sväng. Inget speciellt vi ska göra, men
jag antar att hans plånbok är med och då kan man nog hitta på något kul! ;)

Iaf så blir vi väl inte borta länge, jag vill nämligen ut och rida i skogen innan det blir mörkt. Idag hoppas jag på att
Tobbe är lite mindre pigg och lite extra lydig! Ska nog jobba mycket med och flytta för skänkeln och så.

Igår red jag ju i ridhuset och det passet började väldigt bra. Lyssnade så fint på uppvärmningen, bråkade nästan
inget! Men efter en liten skrittpaus, satte han i bromsen. Dvs tog inte bettet, stod emot vänsterskänkeln som gud vet
vad! Så min metod blev att trycka tills det kom någon som helst rekation, vilket inte var det lättaste. Sen drog han
bara iväg i traven och bockade i galoppen.. Försökte vara envis men han är ännu envisare så det var ju inte lönt.
Då försökte jag istället att bara lugna ner honom, börja om från uppvärmningen och försöka hitta formen. Efter
mycket tålamod gav han efter och gick riktigt fint! Tycker ändå att han fortfarande är lite stel i vänstersidan, men det
har blivit myycket bättre och högersidan är han riktigt fin i! 
Flyttade endel för skänkeln och nu lyssnade han bättre på vänsterskänkeln än högern faktist! Flyttade riktigt fint
emellanåt, men stod som sagt emot lite undan höger. Men det är bara att jobba på och det är så kul och märka skillnad!


Några i stallet tycker Tobbe ser bögig ut i sin lila grimma, jag tycker han ser ut som en liten bebis!
 

Kommentarer
Postat av: Fillan

VAR MED OCH TÄVLA OM ATT BLI DAGENS BLOGG KIKA BARA IN PÅ MIN SÅ FÅR DU MER INFORMATION!:)

2012-01-28 @ 22:18:48
URL: http://fillanhoglund.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0