Dagens Ridpass



Finaste Tobbe gick ett pass på skogsbanan idag. Red ungefär 4 km och tog det ganska lugnt. Dels för att underlaget
i stort sett bestod av massa stoora vattenpölar samt ganska frusen mark, och dels för att jag inte ville "stressa upp"
Tobbe mer än han redan är. Så jag började jobba i skritt med och ställa och flytta rumpan osv. Idag red jag på ett
vanligt tvådelat eggbett eller vad det kallas. Fast ringar iaf och han går riktigt bra på det! Särskilt när vi tränar dressyr
i ridhus, men han funkar ganska bra även ute faktist!

Sen travade och galopperade vi lite också, men han blev lite stark så då bröt jag bara av och skrittade istället för´
att bråka med honom och försöka få honom gå lugnare, för det går helt enkelt inte -än. Det var också ganska blåsigt ute,
så han såg lite spöken här och där. Fick bl. a hoppa av en gång och leda honom en bit. Men det är ju inte så konstigt
när det blåser och det är kolsvart ute, förutom min extraordinära pannlampa förståss!

Men jag tror han tyckte det var roligt och komma ut i skogen och friska luften ändå. Men imorgon blir det dressyrträning
i ridhuset igen! Stannar ju över helgen nu när det är så enkelt och göra det, det blir liksom bara töligt och åka hem
men väldigt smidigt och stanna! Hursomhelst är det antagligen inte så många som rider i ridhuset (många åker
ju hem över helgen och så), vilket ju är super :)
På lördag blir det uteritt igen, när det är ljust ute! Man får passa på när man har möjlighet :)



Fina Exando saknar Tobbe lite därhemma, men han har det ganska bra ändå faktist :)

Kommentarer
Postat av: jessica

Gud va fin design nu har nu!!! :D

2012-01-13 @ 08:41:10
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Tack! :D

2012-01-13 @ 23:25:14
URL: http://elinphotoo.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0