Helg igen!

Veckorna rusar förbi och nu är det fredag än en gång! Sitter och tar det bara lugnt i mitt rum, Martina är hemma hos
sig över helgen, så jag är ensam. Men det äör ganska mysigt ändå och min kära vän Emelie kom förbi med lite sällskap
alldeles nyss - i form av två hamstrar! Haha, det var så att hon inte hade någon stans att ha dem över helgen
och jag såg inget problem med och ha två små lurvisar är! Dock är det väldigt rädda och rör sig knappt, men söta
är dom ändå :)

Idag har jag varit ute på travstallet med min rid och kör grupp och kört en liten söt pålle. Jag tycker det är roligt och
va där ute såhär var tredje (eller blir det var fjärde?) fredagseftermiddag. Få lite andra erfarenheter av hästar, inte bara
uppe från ryggen!


Maja och Alma!


Om en stund ska jag gå ner och rida Tobbe. Idag blir det ett dressyrpass i ridhuset. Igår jobbade vi ute i skogen
och  även om han var pigg (såklart) så har han blivit mycket lydigare sen jag börjat träna dressyr mer ordentligt.
Och han hålller inte på och bockar eller backar ner i diket eller sånna dumheter. Så igår travade och galopperade
vi ganska mycket. Han blev lite stark i slutet men annars var han snäll!

I förrgår tränade vi i ridhuset. Pga lite dålig planering från min sida, hade vi inte dressyrat på ett tag och jag förstod
att han skulle bråka lite, dvs inte ta bettet, gå emot skänkeln, bocka lite osv. Men jag tänkte hela tiden på att vara
så stadig jag bara kunde i händer armar och sits och bara försiktigt använde skänklarna tills han accepterade dem
och började jobba rätt. Och som jag befarade så stod han emot lite. Men ändå inte så farligt, fick ihop honom
hyfsat snabbt och efter det blev det ju bara bättre och bättre!
Jag hade dock fortfarande problem med att få igenom honom i vänstersidan, där har jag mer i innertygeln än i
yttertygeln och det vill jag ju inte. Så då gick jag in på en mindre volt och bara red, red och red! Mycket skänkel
och stadig hand. Han ville inte släppa efter riktigt men studtals var han igenom och riktigt riktigt fin!! Så då red
jag ut på spåret, red lite olika vägar, gjorde övergångar och så för att känna efter. Och det hade blivit mycket bättre,
had emer i yttertygeln och han kändes så fin alltså! Så det är det vi ska jobba med idag, få igenom vänstersidan
ytterligare. Tänkte också jobba med sidvärts - förhoppningsvis är det inte så många i ridhuset idag :)

 

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0