Hoppträningen

Idag har vi alltså tränat hoppning för Fredrik och man kan väl säga att Tobbe var "ganska" energisk. Kändes helt okej
när jag värmde honom själv lite innan. Men sen började vi med bommar och direkt taggade han till och jag fick minsann
kämpa för och hålla den ponnyn i styr! Så vi red över lite bommar, värmde på lite olika sätt och så. Sen började
vi hoppa lite. Hade först bara två små räcken på ena långsidan, sedan en kombination som vi red in i trav. Det tyckte
Tobbe va superroligt och hoppade låångt på första lilla kryssen och därför blev det lite trångt till oxern. Men han hoppar
upp sig fint ändå och det var aldrig något problem så.
Vi hoppade också lite stuts på andra långsidan, samt hade en oxer på en diagonal. Finns inte så mycket och säga, mer
än att Tobbe var stark, faktist till och med galen mellan åt. Men även om jag sliter som ett djur, måste jag hålla
med Fredrik om att det faktist bara är bra att han är fräsch, pigg och tycker det är roligt. Han är trots allt 19 år.


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0