Ridpass

Hade idag tänkt mig att rida igenom Tobbe här hemma, men mamma, som skulle ut med Exando samtidigt, tyckte att vi
kunde följa med dom ut på en tur. Och jag sa ja, eftersom de skulle gå uppåt = klättring - endast skritt. Det kändes trots
allt som ett passande ridpass för en galen Tobbe, som förövrigt inte ville bli fångad idag, ville mycket hellre springa
runt i hagen och busa som en galning!! Herregud va energisk han är nu. Och förresten! Tobbe fyller ju år 1 januari
och är alltså hela 19 år nu! Gammal pojke :')




Hursomhelst, upp mot berget gick vi, men sedan ville Tobbe själv gå på en annan, oplogad skogsväg, som också den
bar uppför ordentligt. Vad han nog inte visste då, var att vi skulle ta den antagligen mest brutala klättervägen/backen vi vet!
Och med tanke på att största sträckan också var täckt utav ca 50 cm snö, borde det blivit ytterligare jobbigt. Men
Tobbe tog täten och skrittade på som aldrig förr! Trodde han skulle bli trött i benen någon gång och kanske till och med
göra ett försök till att få stanna, men nejdå! Pulsa i snö i uppförsbackar är ju hur kul som helst!

Sen hade det ramlat ner ett litet träd över vägen/stigen, men vi tog oss runt som tur var. Efter ännu en liten bit stötte
vi på ännu ett litet träd, men denna gång var det inte så brant, så jag och Tobbe skuttade över istället för att gå runt.
Skitkul, även om det bara var ett hopp och det tyckte Tobbe också! Shit va han laddade och shit va han tog i!




När vi var uppe på den vanliga vägen igen, insåg vi att Tobbe tappat ett bakskydd. Därför tog vi samma väg ner
igen och alltså fick vi hoppa ännu ett språng ;) Denna gång tog han i ännu mer, haha! måste ha tyckt att det var
superkul coh äntligen få göra annat än skritta!

Jag hade hoppats på att Tobbe skulle lugna sig efter detta, men så fort jag kortade tyglarna sista biten hem (på den vanliga
vägen alltså), började han trippa och greja! Överskottsenergi eller vadå?!
Men så red jag några varv på volten hemma, i både trav och galopp och han bråkade inget. Ville inte riktigt böja sig i
vänstervarvet men gick ändå helt okej! :)


Kommentarer
Postat av: Svennis&Bea

Fin blogg!

Följa varandra på bloglovin?

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1905712/beatrice-wittbom

2012-01-08 @ 10:55:57
URL: http://hoppsadel.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0