Ridpasset

Det var en pigg men duktig ponny jag satt på idag minsann! Kändes fin i traven från början, men det är ju först efter lite galopp han lätt blir lite het och stretig. Men idag höll han sig lugn väldigt bra! Dock ville han inte riktigt ta stöd i högertygel av någon orsak. Och när jag kortade upp honom lite mer och det blev jobbigt för honom, sköt han rumpan åt höger för att underlätta. Det fick jag jobba ganska mycket med. Gjorde sidvärts i galopp över vägen, öppna, ställde vänster osv. Och på slutet lossnade han riktigt bra! Kunde korta upp honom utan att han böjde eller försökte komma undan.
Trodde han skulle vara rätt svettig och ganska trött (säger ganska och menar liiiite, Tobbeman blir inte trött i första taget ;)), men han var bara en aning fuktig under sadelgjorden. Lite kondis har han iaf! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0