Tisdag

Idag har jag inte haft något inplanerat. Vaknade och gick upp runt halv sju, tog en timmes promenad innan frukost. städade och fixade lite här hemma, innan hovslagaren kom och satte på Exando nya skor fram. Han satte också på plattor eftersom Exando blivit lite öm/känslig i framhovarna. Märks då man går på lite större småsten eller liknande, då drar han sig ut till kanten direkt. Men nu, med plattorna på (som vi hoppas ska sitta) verkar han inte känna av det något! :) Så idag får han gå i hagen och vänja sig vid dem och imorgon tänkte jag börja skritta, bara för att se så det funkar. Sen är det bara att börja träna! Han har ju tappat ganska mycket muskler, men klättring och konditionsträning varvat med dressyr och lite bommar/hinder ska nog få honom i form igen! :)

Imorgon agerar vi barnvakter igen, jag och Julia. Så när jag kommer hem går jag först ut med Tobbe på en ridtur tillsammans med Alma och Maja. Sen får Exando alltså komma ut på en promenad.

Igår fick Tobbe klättra. Passade på att gå brevid så mina ben fick lite träning också. Med tanke på att jag hade sprungit en runda strax innan, kändes det ganska ordentligt ;)
Nu ska jag åka och rida Tobbe, idag blir det dressyr! Exakt en vecka sedan vi red ngn dressyr, då var han riktigt fin så vi får väl se hur han känns nu ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0