Helt ok med sportlov ändå

Har inte suttit vid datorn nästan något överhuvudtaget den här veckan. Men det jag har gjort, är sklart ridit med mamma. Massa uteritter i underbart väder, på en övertaggad liten ponny. Har försökt rida på det vanliga tvådelade, men när Exando är med blir han extra pigg, så jag insåg att det är bättre och rida med pelhamet istället för och sitta och slita för och få stopp på honom :p 
Igår var det så fint väder! Solen sken hela dagen, det blev riktigt varmt av och rida, men det var så härligt. Jag och mamma var ute med hästarna och så kunde vi inte hålla oss, än vi tog en galopp på en åker. Snön bärde hästarna, som mer än gärna ville ge gärnet! Haha, både jag och mamma fick hålla igen för allt för var värda, men kul var det! Tobbe är så busgi när vi ska galoppera, för att lägge rin ett stoort bocksprång precis när jag fattat galoppen. Kanske till viss del av glädje, men mest tror jag ändå för att få mig ur balans så han kan öka farten ;) Fast han brukar ändå bara bocka en gång, men igår gjorde han minst 6 språng! Hahah, kan inte sluta och skrtta åt honom :)
Idag ser det ute att bli lite fint väder! Solen skiner och jag ska nog gå ut och rida på förmiddan. Mamma jobbar idag så jag får rida båda pållarna idag :)
Jag har faktist varit väldigt duktig och tränat under lovet också! Cyklat på motionscykeln, varit ute och sprungit/gått, styrketränat och massa. Japp, riktigt stolt faktiskt!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0