Hurtig!

Igår morse var jag uppe innan sex för att gå ut och springa, innan jag släppte ut hästarna, innan jag och mamma åkte till Torsby vid halv åtta. När vi kom hem, gick jag direkt ut på en ridtue med Tobbe. Gick en runda en bit upp på berget = MYCKET klättra, riktigt branta backar, bra träning!
Den turen tog ju ett tag och när jag kom tillbaka gick jag ut och gick nästan samma runda, tog en liten omväg bara. Förstår att hästarna blir trötta, inte dåligt brant där inte!! Tog mig en timme och 40 minuter att gå.. Men det var mysigt!
På kvällen gick jag ut på en tur med Exando. Mamma följde med och gick och då fick Tobbeman också följa med och gå :) Exando skötte sig bra, red lite dressyr på ett litet gärde, flyttade mycket för skänkeln och han gjorde några riktigt bra! Han är så mjuk i sina rörelser och kroppen, fast han har ju lite svårt för att korta upp sig. Men annars väldigt fin! :)
Idag gick jag återigen upp innan sex för att gå ut och gå på morgon. Trotsade benen, hjärnan och hela kroppen och gick uppåt = backar backar backar. Det går riktigt segt så tidigt om man inte vaknat till riktigt.. Men nu känns det bra iaf ;)
Idag rider jag och mamma ut tillsammans. Skulle behöva hoppa något skutt med Tobbe också, så han inte är lite mindre galen på hoppträningen på tisdag. Får se hur det blir, kanske bara jobbar bommar!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0