Resultat Arvika

Det har varit en riktigt varm dag, men tobbe har gjort superbra ifrån sig!
Till första klassen blev det lite stressigt, hann endast ta ett par språng innan jag fick springa iväg till banan och hann inte heller rida särskilt mycket innan. Men in på banan kom vi! Först kändes det som han stod emot lite. Tjafsade lite med och gå in på banan och så. Men när vi kommit igång och galopperat några varv på en liten volt, kändes han väldigt fin!
Banan flöt på väldigt bra! Inga konstigheter. Hade ett bra tempo, kom bra till så gott som alla hinder. Kände att han verkligen var med mig, så jag försökte satsa lite extra i omhoppningen. Fart blev det och vi fick till några bra svängar, samt drog på där vi kunde. Fick bra framåtlägen på alla hinder och kom i mål dubbelnolla med en tid som räckte till andra plats! :D

Till andra klassen trodde jag han skulle stå emot ännu mer, vara lite trött och seg. Men tvärtom! Han tyckte nog det var kul med lite fart i första klassen så han kändes riktigt fin på framhoppningen. Inne på banan flöt det på bra även nu, fram tills en linje med oxer-räcke. Tror det skulle vara sex galoppsprång ganska lagomt och vi låg nog ganska bra. Men så blev jag osäker, trodde vi låg alldeles för stort och bromsade så mycket det gick, ända in i räcket.. Så ett stopp där, helt mitt fel! Inga problem sen, jag klantade mig lite på kombinationen och gjorde en för snäv sväng och blev därför inte klar i tid. Kom lite nära men Tobbe gjorde det riktigt bra och sträckte bara ut lite extra på oxern :) Så det blev 4 fel, men jag är så nöjd! Han hoppade galet fint, särskilt i L:Bn. Hade höjd i sprången, var inte i något hinder utan gjorde bara så gott han kunde och lite därtill! Sen att mamma inte kan sköta sitt jobb rår ju inte han för ;)




Är som sagt nöjd med dagen! Jag har ärligt talat inte varit sådär supertaggad till tävling som jag varit innan, nu har jag varit väldigt nöjd bara jag får en bra känsla på träning - själva tävlandet är inte det viktiga. Men efter idag har jag faktist fått tillbaka tävlingssuget lite! Det är något visst med tävling och jag ska sluta mesa runt i skogen och låta honom göra som han vill. Nu blir det konditionsträning och styrka blandat med dressyr och markarbete! Japp, jag ska hitta det ultimata konceptet för både mig och Tobbe, vilket inte är så "bara". Men minst sagt roligt. För även om ett tävlingsresultat ofta är ett mål, tycker jag inte att det är själva tävlingen som är det viktiga. Det är hur man förbereder både sig själv och hästen - det är där man lär sig och där man utvecklas!



Min fina, galna, busiga 19-åriga ponny! Går ju inte att förstå hur bra du är ♥

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0