Tisdag

Igår var det valborg. Trodde det var på lördag, men icke. Jaja, jag var hemma och gjorde inget. Red Tobbe igår kväll, det blev en mysig uteritt. Jobbade mycket med och rida med skänklarna och han jobbar så fint då! Fast jag blir rätt irriterad när jag inte får honom att ta vänsterskänklen riktigt. Så jag flyttade undan ordentligt i traven tills han kändes riktigt fin. Sen skrittade vi hem, orkade inte ta tag i galoppen när han kännts så fin i traven :)
Idag är det lika fint väder. Vaknade vi sex och gick ut till hästarna. Nu är det säkert 15 grader i solen och jag ska gå ut och rida snart! Vi åker ju tillbaka till Lillerud lte senare och jag vill rida båda innan dess. Tobbe ska jag jobba bommar med. Mycket galopp idag, få igenom honom och hitta en bra kommunikation. Exando får komma ut i skogen och galoppera :)
Till helgen är det helgjour som gäller. Hoppas att det fina vädret håller sig, för då blir det ju riktigt mysigt! Schemat dessa tre dagar fram tills dess är rätt najs också. Ridning både torsdag och fredag och på fredag hoppar vi också! :D

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0